lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu

lovina

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg joyce

21 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Dinsdag 21 mei 2008
Hallo allemaal,
Weer een vervolg op mijn belevenissen van de afgelopen dagen. Na Surabaya ben ik naar de Bromo gegaan, met auto met chauffeur. Ongeveer 4 uur rijden. Onderweg kwamen we langs die modderoverstroming. Op één plek, waar je het goed kon overzien, hadden ze er een soort ramp-toerisme van gemaakt, meteen allemaal verkopers van van alles en nog wat. Ik had geen zin om me daarin te begeven. Toen zijn we via een andere weg dwars door de kampong gereden, daar kon je nog goed zien, wat het allemaal teweeg had gebracht. Verlaten en kapotte huizen. Ze hebben er een grote dijk omheen gelegd, om verdere overstroming te voorkomen. Ze hebben het gat nog steeds niet kunnen dichten.
Toen we bij guesthouse “lavaview”aankwamen was het al donker en het miezerde een beetje, en het was al stervens koud. Sartika ontmoette er allerlei bekenden, dus het was meteen weer heel gezellig, ik werd meteen opgenomen in de club. Er lag maar één dekentje op het bed, en ze hadden er niet meer, dus ik ben maar lekker met een t-shirt met lange mouwen en mijn sport lange broek en sokken aan gaan slapen. De volgende ochtend om kwart voor 4 vertrokken we in colonne met een jeep naar een plek waarvandaan je de bromo en de achtergelegen vulkaan (naam ben ik vergeten) zou kunnen zien. Het was hartstikke druk en koud, en op het moment suprême (zonsopkomst) verdwenen de vulkanen in een dik pak wolken. Dus een beetje een disaster. Gelukkig op de terugweg was er een plek waar je ze ook goed kon zien. Het is daar wel prachtig om een trekking te maken.
Op de terugweg zijn we langs een traditionele (vracht) haven gereden, met veel traditionele vrachtschepen. Ik moest ongeveer 3 uur wachten op mijn vlucht, en wilde in de tussentijd even lekker internetten. Er was een hotspot (executive lounge) maar helaas windows vista werd (nog) niet ondersteund.
Ik had een kamer (met seaview volgens de lonely planet) in Sanur gereserveerd. Ik kwam daar in het donker aan, geen seaview, wel een hartstikke luxe kamer. De volgende ochtend al om kwart voor zes op het strand, en ben helemaal naar het andere eind van Sanur gelopen, om te zien of er misschien een andere (minder toeristische) plek was. Het was één aaneenschakeling van hotels en restaurants, de één nog luxer dan de ander. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een enorme hoosbui met harde wind. Kortom ik was daar totaal niet op m’n plek! Wel kon ik nog net een foto van de zonsopkomst maken. De beslissing was snel genomen om naar Lovina te gaan. Vorig jaar zijn we daar ook geweest, en er is een heerlijk plekje op het strand, met een restaurantje en 3 (simpele) bungalows met seaview, en een zwembad. Daar zit ik nu, en voel me weer helemaal op m’n plek. Meteen met een mannetje van het restaurant achterop de brommer (langere) touwen gekocht voor m’n hangmatje, op m’n eigen veranda, met een zeebriesje, het geluid van kabbelende golven en aardige mensen. Hier kan ik op mijn gemak de belevenissen en indrukken van de afgelopen 6 weken tot me door laten dringen. Ook is hier een plek om yoga te doen. Dus weer helemaal goed!
Nu lieve mensen, dit was het weer voor vandaag, lieve groeten, sampai bertemu lagi Joyce


  • 21 Mei 2008 - 06:03

    Ans:

    Schitterende foto's heb je gemaakt van de krater in Bromo. Stonk het er niet verschrikkelijk? Geniet in je hangmatje met het romantische uitzicht. Weer bedankt voor je verhaal.

  • 21 Mei 2008 - 09:13

    Ina & Frans Emmink:

    Hallo Joyce,

    Het vinden van het graf van je vader vonden alle twee een heel ontroerend verhaal. Wat was je vader nog jong toen hij overleed. Goed dat er geweest bent en een foto hebt kunnen maken. We lezen beiden je verhalen zodra ze binnen zijn.

    Nog heel veel mooie ervaringen daar,

    Hartelijke groeten,

    Ina & Frans

  • 21 Mei 2008 - 09:57

    Cathy:

    Hoi Joyce. Heerlijk vertoeven he, op Bali. Fijn dat je zo'n mooi plekje hebt gevonden. Ga je ook nog naar ??? (naam vergeten) dat schilderachtig dorpje, dat vond ik toen zo heerlijk rustig en met mooie kunst.
    Hele fijne tijd en groetjes!

  • 21 Mei 2008 - 19:34

    Edith:

    Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    Geniet maar lekker in en van de zeewind.
    Veel groeten, Edith

  • 30 Mei 2008 - 15:40

    Liesbeth:

    Hoi Joyce,

    De foto's herken ik wel uit Lovia, we zijn daar ook 2 nachten geweest met de prachtige zonsondergang en we hebben, net achter het hotel, heerlijk gegeten in een klein huiskamerrestaurantje met muziek en dans.
    Nog even genieten en dan tot ziens in Nederland!
    liefs,
    Liesbeth

  • 01 September 2008 - 11:51

    Kirsten & Nicole:

    Hoi Jocye,

    Voor volgend jaar waren wij nog op zoek naar een plek om te overnachten in Lovina. We vroegen ons af of jij misschien een e-mail adres hebt van Seabreeze en of ze ook 4-persoons bungalows hebben?
    Ziet er namelijk super uit!

    Alvast bedankt,

    Kirsten & Nicole

    www.bloemm.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Ik ga naar Yogja met een drieledig doel: ten eerste eindelijk iets alleen doen, even een timeout nemen van alle bekende dingen, ten tweede goed bahasa indonesia te leren spreken, en ten derde terug naar mijn roots. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan mijn verhalen.

Actief sinds 16 Maart 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 13308

Voorgaande reizen:

04 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: