1e bericht - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu 1e bericht - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu

1e bericht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg joyce

05 April 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,
Veilig aangekomen, in eerste instantie een beetje hectisch. Toen ik op spl aankwam werd me verteld dat het vliegtuig een half uur vertraging had. Bij nader inzien werd het 1 1/2 uur waarvan 1 uur in het vliegtuig. Bij de gate werd me gevraagd waar ik wou zitten upperdek of voorin in de neus. Maakte me helemaal niks uit. Maar ik werd blij gemaakt met een dooie muis (is dit de uitdrukking?) want uiteindelijk bleek dat het feest van de business class niet doorging. Er was achterin een deur stuk, waardoor ze 10! rijen vrij moesten houden. Dus iedereen zat hutje mutje op elkaar gepropt. Gelukkig werd ik na takeoff verteld dat ik mocht verhuizen naar achteren (de vrije stoelen) zodat ik 2 stoelen tot m'n beschikking had, + nog behoorlijk wat ruimte tussen de stoelen en het raam. Ik heb heerlijk geslapen. Van Kuala Lumpur naar Jakarta ging ik wel business class. Ik had even met de purser gesmoesd, en die zou het doorgeven aan haar collega, die de kist overnam. Prima geregeld. Intussen had ik hartstikke honger, dus ik heb dat korte stukje lekker genoten van een maaltijd begeleid met rose champagne. Helemaal goed. Al met al hadden we 1 1/2 uur vertraging. De laatste vlucht van Garuda naar Yogjakarta ging binnen het uur. Ik blij dat ik al een visum had, en dat ik euro's meegenomen had. Want voor de douane was er een kantoortje van Garuda,maar daar kon je alleen cash betalen. Dus ik als een scheet naar een moneychanger, weer teruggehold, m'n koffer kwam gelukkig als eerste van de band. En in looppas naar domestic, inchecken en wegwezen. Zeer soepel allemaal. In yogja kwamen 2 kisten tegelijk aan dus het was een behoorlijke drukte en bloed heet een graad of 30 nog 's avonds. Maar gauw een taxi genomen en binnen een kwartier was ik in m'n hotel. Ik zit nu in de bar onder het genot van een kouwe cola (wijn was er niet) en een indo rock banje (nou ja genot....) dit stukkie te schrijven en ga zo direct lekker pitten.
NOu lieve mensen dit was ht eerste verslag van de reis er zullen nog een aantal volgen.
Voor nu slamat malam en sampai jumpa lagi
joyce

  • 05 April 2008 - 15:19

    Herman:

    Dag Joyce,nou dat was me een reis wel.Mooi dat je ben aangekomen.Heb een goede tijd.Veel plezier en groeten van Herman the sailorman.

  • 05 April 2008 - 15:39

    Lyda:

    Hallo Joyce,

    Wat leuk om je berichtje te ontvangen!
    Ik zie je met je koffertje staan en heb zelf ook weer zin om te vertrekken.
    (India was overigens heel bijzonder, heb moeite om thuis te zijn.)
    Heel veel plezier en ik hoop dat je veel mooie dingen beleven zult.
    groet vanuit een koud Nederland.
    Lyda


  • 05 April 2008 - 17:56

    Ans:

    Hoi Joyce,
    Ik zal je volgen op je trip, lijkt mij leuk om weer een aantal plaatsen te zien waar ik ook geweest ben. Veel plezier.

  • 05 April 2008 - 18:31

    Loek En To:

    Hallo Joyce,

    Mooie foto's, leuk om op deze manier je reis te volgen. Ik hoorde dat je niet alleen maar aan het reizen bent, maar ook om de taal nog beter onder de knie te krijgen.
    Wij wensen je een goede voortzetting van je reis en we kijken uit naar je volgende reiservaring.
    Groetjes Loek en To

  • 05 April 2008 - 19:27

    Barbara:

    ha Joyce,
    Apa kabar ? Wat heerlijk voor je dat je in Yogya bent - je gaat vast naar school daar ?! Ik gaf gister nog jullie adres van die losmen op Sumatra door aan iemand en nu dus dit bericht van je uit Yogya. Ga heel erg genieten, heel veel plezier dan salam saya, Barbara

  • 05 April 2008 - 21:14

    Gedy:

    Hoi Joyce, wat ben je snel met je eerste reisverslag, en wat ontzettend lekker om die tropische fotoos te zien.Ga zelf morgenochtend voor werk paar dagen naar mexicocity, zal op je toasten als ik ook in 30 graden aan de wijn zit! Geniet en tot het volgende contact.

  • 06 April 2008 - 08:56

    Machteld:

    Ha die Joyce,
    Heb ik je even niet gesproken,is de vogel ineens gevlogen! Wat een mooi initiatief,zo'n avontuurlijk sabbatical in het land van jouw oorsprong. Ik hoop voor je dat je er vindt wat je zoekt en dat je geniet van alles wat op je pad komt.
    Veel liefs ook van Ton,
    Machteld.
    N.B. Wat is trouwens jouw mail adres,voor als ik een wat langere mail zou willen sturen?

  • 06 April 2008 - 09:46

    Ans Bakker-Schaffers:

    Lieve Joyce,
    Fijn, dat je meteen hebt laten weten hoe de reis is verlopen en dat je safe bent gearriveerd.Wie heeft de foto.s van jou genomen met name op Schiphol? Realiseer me dat Theo dat gedaan zal hebben met jouw toestel. Ben benieuwd naarhet volgende verslag. Veel succes en hou je goed. Veel liefs van Ans

  • 06 April 2008 - 12:42

    Gina:

    Hoi Joyce, het spreekwoord is"blij met een dooie mus."

    Je reis achter de rug en lekker geslapen? Je kunt aan je cake beginnen met andere woorden nieuwe dingen leren en verrassingen onderweg.

    Veel sukses en een inspirerende tijd in de warmte.

    Alle goeds en groeten vanuit een zonnig,koud maar met een prachtige lucht Groot Mokum.

    Gina en Henk.......

  • 06 April 2008 - 18:00

    Brink:

    Hoi Joyce, Net weg en dan nu al 2 berichten. Wow dat belooft wat.
    Lekker he om een laptopje bij je te hebben.
    Veel plezier met omong melayu.
    liefs brink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Ik ga naar Yogja met een drieledig doel: ten eerste eindelijk iets alleen doen, even een timeout nemen van alle bekende dingen, ten tweede goed bahasa indonesia te leren spreken, en ten derde terug naar mijn roots. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan mijn verhalen.

Actief sinds 16 Maart 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 13317

Voorgaande reizen:

04 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: