een dag in yogja - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu een dag in yogja - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu

een dag in yogja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg joyce

06 April 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal, dit is m'n tweede bericht. (ik stuur niet elke dag een berichtje hoor) Vannacht heerlijk geslapen en om 10 v00r 10 met een schok wakker. Het ontbijt was tot 10 uur, maar gelukkig is de indonesische jam karet (rekbare tijd) ook hier van toepassing. Met uitzicht op een mooie tuin heerlijk ontbeten. Na het ontbijt ben ik op pad gegaan. Eerst een end gelopen, ik werd steeds aangesproken door becak rijders (fietstaxi) ik maar roepen nee saya suka jalan jalan (ik loop liever). Maar na ongeveer een uur lopen had ik het wel gehad, en toch maar een becak genomen. Gelukkig maar want het begon prompt te regenen. De regentijd is nog niet helemaal voorbij. Lekker ijskoffie en gado gado in viaviacafe een cafee voor reizigers. Ik zit wel een heel eind van de toeristen area, maar dat heeft ook wel weer z'n charme. 's middags in het hotel gezwommen, gelezen een een beetje niks, en 's avonds op naar jalan marlbioro per becak (een half uur en een hoop afdingen).Ik had een prijs voor heen en terug afgemaakt, en het mannetje stond keurig op me te wachten op de afgesproken plek. (tuurlijk want ik had hem nog niet betaald).
Ik heb lekker zittend op de grond nassi goreng en gebakken kip gegeten, rond gekeken in een giga shopping center. En over de avond markt geslenterd. De contrasten zijn hier heel groot. Van een simpel eetstalletje, tot hypermoderne telecom bedrijven. Ik ging ook nog koffie drinken en daar zaten zowaar een paar homo jongetjes, met prachtige coiffures, en ze liepen gearmd weg. Je ziet hier amper of geen hoofddoekjes.
Nu zit er een groep van 12 nederlanders te eten. Ze weten niet dat ik hen versta, da's wel lachen.Morgen begint m'n taalcursus. Ik word om half acht! opgehaald. Ik ben benieuwd.
Nu mensen dit is het weer voor vandaag. Sampai jumpa lagi.Slamat malam joyce.

  • 06 April 2008 - 18:06

    Desiree T:

    Heee Joyce, Goed hoor die diavoorstelling hier aan de onderzijde van mijn laptopje. Prachtige omgeving; nu al! Fijn voor je dat de reis toch voorspoedig verlopen is. Kleine ongemakken zijn, in a way, soms leuk. Kan jij zittend op de grond eten? Of is die foto met dat smetteloze witte blousje vóór het eten genomen.. Als je de becaks beschrijft zie ik ze zo weer voor me. Razendsnelle wielrennersbenen naast je en dan een rij witte tanden die je lachtend in de stoel proberen te praten. Je hoeft er geen Indonesisch voor te kunnen verstaan. Spreken zou dan overigens wel handig zijn. Je hotel biedt geloof ik alles wat een toerist kan wensen. Geniet er maar lekker van. Maar het echte werk moet natuurlijk nog beginnen: DE TAALCURSUS.
    Ben benieuwd. Graag zou ik je een foto van mooi Amsterdam op 6 april 2008 toe willen zenden want ook hier schijnt de zon. Morgen om half elf weer "aan de stok" zak ma zeggu. Veel plezier en goede tijden. liefs, Desiree T

  • 07 April 2008 - 21:11

    Ada Spaargaren:

    Hoy Joyce
    Wat leuk om een bericht van jou te lezen
    Het klinkt allemaal heel geweldig.
    Ik wens je heel veel succes morgen met je eerste lesdag.
    (Ik ben al 2 dagen aan het behangen, dus heb weinig beleefd:-)
    Tot horens liefs Ada

  • 08 April 2008 - 07:43

    Rob Holst:

    Hallo Joyce,
    leuk om je verslag te lezen.
    je schrijft erg positief. Hou vol.
    op jouw verzoek:
    jouw uitslag van vorige week: 5e plaats met 52,6%
    totaal resultaat na 6 weken: 20e plaats met 45,37%
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Succes en groeten van Rob

  • 08 April 2008 - 08:13

    Wilma:

    Hoi Joyce,

    Leuk om je verslagen te lezen. Zou jaloers worden ondanks de laatste spatten van de regentijd. Mooi dat alles naar wens verloopt.
    Succes met je taalcursus. Zag in je verslag dat je je nu al aardig kunt redden.
    groet,Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Ik ga naar Yogja met een drieledig doel: ten eerste eindelijk iets alleen doen, even een timeout nemen van alle bekende dingen, ten tweede goed bahasa indonesia te leren spreken, en ten derde terug naar mijn roots. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan mijn verhalen.

Actief sinds 16 Maart 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 13314

Voorgaande reizen:

04 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: