senang! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu senang! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van joyce udema - WaarBenJij.nu

senang!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg joyce

09 April 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve mensen,
Ik voel me helemaal "senang". Ik ben nl. verhuisd naar een ander hotel. puri artha (het eerste hotel) was wel mooi, qua kamer en zo, maar reuze ongezellig. Donker, allemaal indonesiers als gasten, m.n. die voor een seminar kwamen, of groepen. En het was nog eens ver van het centrum. Gister ben ik naar het reisburo gegaan, waar ik de taalreis geboekt heb, en ze namen meteen aktie, en konden me zo omboeken. Nu zit ik in Duta garden guesthouse, http://www.dutagardenhotel.com/en/guest-house/
In de mooite kamer van het huis. Ik heb een prive terras.Ik heb heerlijk de hangmat opgehangen. Hier kan ik tenminste 's middags lekker gewoon ZIJN. Ook kan ik zonder iemand te storen muziek van m'n mp3 speler spelen (ik heb boxjes bij me) wel zo relaxed. Ik moet helemaal een trap aflopen, om iets te bestellen. tjonge tjonge!
2 huizen verderop is cafe viavia, een reizigerscafe wat sinds de 1e dag dat ik in yogja ben ongeveer m'n stamkroeg is met gratis wireless internet. m'n liefje wat wil je nog meer. Net voordat ik weg wou gaan om te eten kwam Tika (van het reisbureau) informeren of alles naar wens was. Het is en heel hartelijke gezellige vrouw. Meteen dikke zoenen en omhelzingen. De lessen zijn nog steeds hartstikke leuk. Één van de leraren komt uit Surabaya (waar het graf van m'n vader is). Ik liet hem de foto van het graf zien en hij zei oh dat is zeker die en die begraafplaats, en die bestaat nog! Wie weet ga ik er naar op zoek. (alleen als ik zeker weet dat het graf nog bestaat, maar hij was zeer stellig)
Dus alles is helemaal TOP!
Jumpa sampai lagi Joyce

  • 09 April 2008 - 12:55

    Diana Quanjer:

    Ha die Joyce,

    kben jaloers want die hangmat, dat ziet er geweldig uit!
    en hoe gaat het met de studie, kun je je al overal verstaanbaar maken?
    doen ze daar ook aan nordic walken? of hebben ze andere snelle sporten?
    hier is het frisjes, maar heel erg zonnig, verlang naar het echte voorjaar
    weekend weer regen en dan juist weer trainen voor de 4daagse.
    keep in touch, het is leuk van je te horen! xxx Diana

  • 09 April 2008 - 19:28

    Marita:

    Ik krijg zo'n zin in vakantie als ik die hangmat zie maar ik moet nog even wachten. Ondertussen ik geniet van je verhalen. Veel plezier


  • 14 April 2008 - 17:38

    Liesbeth:

    Hoi Joyce,

    Wat een enthousiaste verhalen, alsof je daar thuis komt! Ik las nu pas jouw mail bericht, had daarvoor niets ontvangen en kon dus ook niet reageren.
    Geniet van alles, je vrije leven, je taallessen, de lieve mensen en de warme contacten. Het leven zit daar wat anders in elkaar dan hier in het Westen, ik kan me voorstellen dat je daar tot jezelf komt en het relaxte leven in je opzuigt, inademt. De natuur = ook schitterend en omdat we ons als 'westerling' toch heel wat kunnen permitteren is het ook bijzonder dat je dit kunt doen. Denk ook aan ons en vergeet Amstelveen niet want ook hier kan je je leven net zo inrichten als jezelf wilt. De natuur springt open, ik geniet met volle teugen van het voorjaar.
    Ik hoop dat je het graf van je vader kunt vinden want dat is wel belangrijk voor je, het zijn je wortels die daar begraven liggen. Je zult daar wel een heel warm gevoel bij krijgen, ook apart om dan zo dicht bij 'hem' te zijn.

    Geniet, ontdek en hou ons op de hoogte,
    Liefs,
    Liesbeth


  • 19 April 2008 - 12:17

    Renate:

    Hai Joyce

    en ik maar denken dat er geen berichten waren, blijkt nu voor mij dat Gerrit ze heeft. Van de week naar Kwasi en Kwame geweest in de stopera,moest meteen aan je denken, Kwasi bracht het grootste deel van zijn leven in Indonesie door, als neger prins tussen de indo's en zoals je al schreef daar is hoe witter des te meer kans op succes. Dus je begrijpt hoe het hem als ghanees daar verging.
    leuk om zo op de hoogte te blijven. hoe gaat het met Theo. Ik ga hem binnenkort bellen of is hij nu in meditatie.

    Veel plezier en verdieping op je ontdekkingstocht naar de roots

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joyce

Ik ga naar Yogja met een drieledig doel: ten eerste eindelijk iets alleen doen, even een timeout nemen van alle bekende dingen, ten tweede goed bahasa indonesia te leren spreken, en ten derde terug naar mijn roots. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan mijn verhalen.

Actief sinds 16 Maart 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 13317

Voorgaande reizen:

04 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: